top of page

סדרת כתבות למטיילים עם קטנטנים - התכנון

הורים לילדים קטנים, טוב שהצטרפתם אלינו.

נכון, אפשר לשכוח מבילויים ליליים, מארוחות במסעדות גורמה נחשבות, מצעידה ברחובות מבוקר ועד לילה עד שהרגליים כואבות ובעיקר מספונטניות. במקום זה, תוכלו להתכונן לחופשה נינוחה, רצופה פיקניקים בחיק הטבע, מנוחת צהריים והרבה הנאה מהפרטים הקטנים שבדרך, כאלה שרק קטנטנים יכולים להסב את תשומת ליבנו אליהם. נכון שזה לא נשמע נורא כך כך?

כדאי לזכור שטיול עם קטנטנים אינו דומה כלל לטיול עם ילדים בוגרים יותר. טיול כזה דורש אמנם יותר היערכות לוגיסטית אבל מהרבה בחינות אחרות הוא פשוט יותר – עם תינוקות קטנים תוכלו לטייל כמעט בכל מקום במנשא ומרבית הפעוטות ייהנו מהזמן המשותף ולא זקוקים לאטרקציות גדולות ומסעירות כדי לחוש סיפוק. טיול בפארק, בילוי בגן שעשועים שנקרה בדרככם, האכלת יונים בכיכר העיר, טבילת הרגליים בנהר שליד המלון הציורי בו אתם שוהים – כל אלה יסבו להם אושר גדול ויוכלו להשתלב בקלות בתכנית הטיול שלכם.

כל מה שצריך הוא להיערך מראש ולתכנן בקפידה.

סדרת הכתבות הקצרות שהכנו תעשה עבורכם סדר בדברים והנה יוצאת לדרך הראשונה שבהן, העוסקת בשלב ה״לפני״ ומעניקה לכם נקודות חשובות להתייחסות.

דרכון לתינוק

זיכרו כי גם תינוקות זקוקים לדרכון. עליכם להגיש את הבקשה לדרכון לתינוק לפחות שבועיים לפני מועד הנסיעה. במידה ואתם נוסעים עם ילד קטן שהוצאתם לו דרכון כתינוק, עליכם לבדוק במשרד הפנים האם נדרשת הוצאת דרכון חדש, זאת כיוון שגם אם הדרכון בתוקף, הפעוט נראה שונה לחלוטין מהתמונה שלו כתינוק, מה שעלול לעורר בעיה בביקורת הגבולות.

לאן?

לקטנטנים שלכם לא באמת משנה לאן הם נוסעים. בעיניהם, חוף הצוק והחוף בקוסמוי, אחד הם. זה נכון בחזקת כמה וכמה כאשר מדובר בתינוקות שאיתם ניתן לטייל במנשא. בנוגע ליעד, רצוי לבחור ביעדים שהטיסה אליהם לא ארוכה מדי, שמזג האוויר בהם נוח ויאפשר לכם לשהות בחוץ וכן כדאי לתת את הדעת על רמת ההגיינה וזמינות שירותי הרפואה.

טיול ״כוכב״ או שמא טיול ״מתגלגל״?

כאשר חופשים עם קטנטנים, חלק מההורים יעדיפו להתמקם במקום מרכזי אחד ולצאת ממנו לטיולי ״כוכב״. כך נשמרת עבור הפעוט שגרה מסוימת ונחסך מכם, ההורים, הצורך באריזה ופריקה מדי יום ביומו.

גם טיול ״מתגלגל״ היא אפשרות שרירה וקיימת - בעיקר עבור הורים לתינוקות הנוטים להירדם בקלות ברכב וישנים למשך הנסיעה כולה.

טיסה סדירה אל מול צ׳ארטר

אין ספק, טיסה סדירה כמעט תמיד תהיה יקרה יותר מטיסת צ׳ארטר אך היא מפחיתה משמעותית את הסיכוי לאיחורים וביטולים, פרט חשוב ביותר כשמנגד קיימת האפשרות ״לבלות״ שעות ארוכות בשדה התעופה בהמתנה לטיסה שמתאחרת, כשילד עייף ותשוש נאלץ להתמודד עם לוח הזמנים המאתגר.

מקומות לינה

על מנת שלא להילחץ עם נחיתתכם ביעד, אנו ממליצים להזמין עוד מהארץ את מקומות הלינה, אם לא לטיול כולו אז לפחות לימים הראשונים. אותו דבר לגבי רכב שכור, אם יש לכם צורך בו.

אריזה

מלבד הפריטים המובנים מאליהם, חיתולים, מגבונים, משטחי החתלה, מוצצים, בקבוקים, תחליפי חלב, עגלה, מנשא, מלאי מספק של בגדים וכדומה, מומלץ לארוז 2-3 צעצועים אהובים, רצוי מהסוג שלא תופס הרבה מקום. עגלה היא פריט חשוב ביותר, גם אצל ילדים קטנים שכבר הולכים, שכן היא משמשת עבורם מקום בו הם יכולים לנוח מהליכות ארוכות. מומלץ להצטייד בתיק גב שישמש אתכם במשך היום. אם ידכם משגת תיק שאף ניתן לתלייה על העגלה, אם תבחרו בכך, מה טוב.

מועד החופשה

תיירים ישראלים נוטים לנצל את ימי החופשה עד תום ולהעדיף טיסות אשר יוצאות מוקדם בבוקר וחוזרות מאוחר בלילה. כאשר אתם טסים עם קטנטנים, אנו מציעים לכם לנהוג אחרת ולבחור בטיסה לילית, מה שמגביר את הסיכוי שילדיכם יישנו בנחת מרבית הטיסה, או לחילופין לבחור טיסה אשר יוצאת בשעות הבוקר המאוחרות, כך לפחות יפחת הסיכוי שתצטרכו להעיר את הילדים באמצע הלילה כדי להגיע לנמל התעופה בזמן, מה שמעלה את הסיכויים לטיסה שתתחיל באווירה בעייתית, לכל הפחות.

שלב ה״לפני״ מאחוריכם. בכתבה הבאה בסידרת הכתבות נציע לכם מנסיוננו לטיסות עם קטנטנים.

חופשה נעימה!


bottom of page