top of page

עשרת הדיברות לטיול הגדול

הטיול הגדול... אחחח, אנחנו כמעט מקנאים בכם ובכל זאת, ריכזנו עבורכם את עשרת הדיברות שיקלו על חייכם במהלך הטיול, יעצימו את החוויה ויאפשרו לכם ליהנות הכי שרק אפשר.

בבקשה.

1. גישה חיובית

מה שלא יקרה, שימרו על מוראל גבוה ואל תתנו לאיש להרוס לכם חוויה של פעם בחיים.

2. סבלנות

גם אם זה לא חלק מהאופי שלכם בחיי היומיום, כשיוצאים לטיול הגדול צריך לקחת בחשבון שלפעמים תפספסו את הרכבת, תחמיצו את המעבורת או תגיעו להוסטל בדיוק כשנגמרה שעת ארוחת הערב. סבלנות תעזור לכם לעבור רגעים שכאלה, תרגלו אותה כמיטב יכולותיכם.

3. (אל) תעמיס, תעמיס

אל תסחבו איתכם ציוד שאתם לא באמת צריכים. אל תמלאו את התרמיל, אירזו בגדים שלא חובה שיחזרו איתכם הביתה וזיכרו שלפחות חלק מהזמן, תצטרכו להסתובב כשהציוד שלכם נישא על גבכם. רחמו עליו.

4. תקשורת

אל תתביישו לשוחח עם מקומיים, לפנות אל זרים בכלל ואל מטיילים אחרים בפרט, אם זה במטוס, במעבורת, באכסניה או בפאב. חלק בלתי נפרד מהווי הטיול הוא לתקשר, להכיר ולשמוע סיפורים מרתקים.

5. תעוד

גם למען עצמכם וגם למען המשפחה והחברים - תעדו את הטיול, ציינו לעצמכם איפה הייתם, מה ראיתם, מאכלים משוגעים שטעמתם וטיפוסים מעניינים שפגשתם.

6. צלמו

הרבו לצלם, גם כדי שתהיה לכם מזכרת וגם שהשוויץ שהייתם בלוע הר געש על סף פיצוץ… או שלא.

7. גמישות

אפילו שאתם מתכננים טיול לפרטי פרטים, הרשו לעצמכם לאלתר וקבלו את זה בטוב. לפעמים טוב לעצור, להישאר עוד כמה ימים במקום שלא חשבתם שתרצו לבלות בו עוד זמן, לקצר את השהות במקום שציפיתם לבקר בו, או אפילו לצאת לגמרי מהמסלול המקורי שלכם ולהגיע למקומות חדשים שלא ידעתם על קיומם כלל.

8. עצמאות

אם אתם חושבים שאתם לא יכולים להיות עצמאיים, קחו איתכם חבר או חברים, אבל נסו למצוא גם זמן לעצמכם. זה יעשה לכם טוב וילמד אתכם אולי דבר או שניים.

9. האמינו

ואנחנו מתכוונים ל״בעצמכם״ – שאתם יכולים להגיע ממקום אחד לאחר, שאתם מסוגלים להתמודד עם קשיים בדרך ושאתם הרבה יותר ממה שאתם יודעים על עצמכם.

10. היו מי שאתם

במהלך הטיול תפגשו הרבה אנשים. תנו להם להכיר אתכם כפי שאתם, את תכונותיכם הטובות והייחודיות שבכם.

עד כאן להפעם.

טיול מהנה וחוויה בלתי נשכחת!


bottom of page